Aanmelden

Aanmelding of een vraag stellen?

Lees eerst de informatie hieronder goed door voordat u zich aanmeldt. Zo heeft u bijvoorbeeld voor verzekerde zorg eerst een verwijsbrief van de huisarts nodig voordat u zich kunt aanmelden. Wanneer er een clientenstop is kunt u zich NIET meer aanmelden, ook niet voor een wachtlijst (zie onder wachttijden hieronder).

Aanmelden (met verwijsbrief) voor verzekerde zorg:

Voor de meest voorkomende diagnoses in de GGZ geldt dat psychotherapeutische hulp wordt vergoed vanuit uw zorgverzekering.
U heeft hiervoor geen aanvullende verzekering nodig. Wel wordt er voor psychotherapie een beroep gedaan op uw eigen risico. Het is daarom verstandig om bij uw verzekeraar na te gaan hoe hoog uw eigen risico is.

Wanneer u zich wilt aanmelden voor psychotherapie (betaald vanuit de verzekerde zorg) dan heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts. Op deze verwijsbrief moet duidelijk vermeld staan dat het gaat om een behandeling binnen de gespecialiseerde GGZ (SGGZ) of generalistische basis GGZ (GBGGZ). Ook zal uw huisarts een vermoedelijke diagnose op de verwijsbrief aangeven.

Check onderstaande wachttijden. Indien er een clientenstop is kunt u zich NIET meer aanmelden. Indien er geen clientenstop is kunt u zich aanmelden zodra u de verwijsbrief van uw huisarts heeft. Telefoonnummer: 06-55578709 (voicemail: spreek uw naam en telefoonnummer in en ik bel u terug).

Aanmelden en zelf uw behandeling betalen:

Wanneer u therapeutische of begeleidende gesprekken wilt, zonder dat er sprake is van een diagnose, kunt u ervoor kiezen om de gesprekken zelf te betalen. Dit valt dan buiten het verzekerde circuit. Er is dan geen verwijsbrief nodig. Uiteraard houd ik mij wel aan alle eisen die de beroepscode aan mij als therapeut stelt.

Ook wanneer er na intake sprake blijkt van een diagnose die niet wordt vergoed, is het mogelijk toch een behandeling te starten door ervoor te kiezen deze zelf te betalen. De prijs per sessie is 115 euro.

Aanmelden met een buitenlandse verzekering:

Woont u in het buitenland, maar bezit u de Nederlandse identiteit, dan kan het zijn dat u verzekerd bent via CVZ. Ook dan kunt u, met een verwijsbrief van uw huisarts, bij mij terecht voor verzekerde zorg. Check eerst onderstaande wachttijden. Indien er een clientenstop is kunt u zich helaas NIET meer aanmelden.

Heeft u een buitenlandse verzekering met een “European Insurance Card” en woont en werkt u in Nederland. Dan wordt uw behandeling vergoed door “Zilverenkruis buitenland” en kunt u bij mij terecht voor verzekerde zorg. U heeft dan wel een verwijsbrief nodig van een huisarts in Nederland.

Wachttijden:

  • VGZ : clientenstop
  • CZ : clientenstop
  • Zilveren kruis : clientenstop
  • DSW : clientenstop
  • Menzis : clientenstop
  • Caresq : clientenstop
  • ONVZ : clientenstop
  • ASR : clientenstop
  • ENO : clientenstop
  • Zorg en zekerheid : clientenstop
  • CVZ : clientenstop
  • Zelfbetalers : clientenstop

** Wanneer de wachtlijst te lang geworden is of wanneer het budgetplafond van een bepaalde verzekeraar is bereikt wordt er een clientenstop ingelast.

*** Wanneer u sneller hulp nodig heeft, kunt u altijd contact opnemen met uw huisarts voor een verwijzing naar een andere hulpverlener. U kunt ook uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan met u meezoeken naar een hulpverlener waar u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact een intakegesprek krijgt en binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling gestart kan worden. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die zijn overeengekomen tussen zorgaanbieders en zorgverzekeraars (de treeknormen).